La construction identitaire de propriétaires des animaux de compagnie dans le discours commémoratif numérique français Identity construction of companion animal owners in French digital commemorative discourse
The aim of this article is to analyse the identity construction of companion animal owners in French digital commemorative discourse. The study is based on homages to animals published on the website of the French pro-animal organization 30 millions d’amis. The issue is being examined in relation to the speaking legitimacy of the subject and to the communication situation, which leads to the distinction of two fundamental components of their identity construction: intimate identity and situation of mourning. The study underlines community character of the commemorative discourse devoted to animals, its high level of pathemization and presence of attitudes of engagement and dramatization.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00