Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rodzina w obiektywie studenckiego aparatu

Tytuł:
Rodzina w obiektywie studenckiego aparatu
The family photography in the lens of students’ camera
Autorzy:
ŁADYŻYŃSKI, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/435746.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Instytut Pedagogiki. Zakład Historii Edukacji
Tematy:
rodzina
fotografia
family
photography
Źródło:
Wychowanie w Rodzinie; 2013, VIII, (2/2013); 57-80
2082-9019
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi próbę interpretacji fotografii rodzinnej jako znaczącej informacji pedagogicznej. Fotografie, których tematem jest: „rodzina”, były wykonane przez studentów Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Analiza fotografii przynosi szczegółowe informacje o fotografowanych ludziach, dostarcza wiedzy o głównych wątkach tematycznych, kontekstach i warunkach, uczuciach towarzyszących procesowi wykonania zdjęć oraz przybliża ich wymiar społeczny: klasę społeczną, płeć i wiek. Umożliwia ona obserwatorowi interpretację biograficznych doświadczeń fotografów. Próba interpretacji fotografii zaprezentowanych przez studentów ukazuje interesujący sposób zrozumienia koncepcji rodziny i zróżnicowania aspektów jej funkcjonowania.

The paper constitutes an attempt to interpret family photography as vital pedagogical information. Photographies, with their subject: ‘The family’, were taken by the students of the Institute of Pedagogy of the University of Wroclaw. Analysis of the photographs gives a detailed information about the people being photographed, provides knowledge about the prevailing thematic motives, the contextual circumstances, the emotions accompanying the process of taking them and it approximates their social aspect: their social class, sex, and age. It allows the observers to interpret the biographical experiences of the photographers. An endeavour to interpret the photographs presented by students shows an interesting way to understand the concept of the family and a variety of aspects of its functioning.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies