Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku

Tytuł:
Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku
Education under pressure, that is, 21st century childhood
Autorzy:
KIEŁB-GRABARCZYK, Dorota
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/435541.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Instytut Pedagogiki. Zakład Historii Edukacji
Tematy:
rodzina
edukacja
family
education
Źródło:
Wychowanie w Rodzinie; 2013, VIII, (2/2013); 317-329
2082-9019
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, potencjalną wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie wielkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym. Trzeba tylko stworzyć mu możliwości ich maksymalnego rozwoju. Pomagając dziecku dojść do wspaniałej przyszłości uzdolnieni rodzice wzbogacają nie tylko świat dziecka, ale także swój własny. Naukową podstawą wczesnodziecięcej edukacji są liczne wyniki badań, potwierdzające tworzenie się połączeń nerwowych na skutek nowych doświadczeń i odpowiedniej stymulacji. Wiadomo też, że im młodszy mózg, tym bardziej jest chłonny. Zarówno nadmiar, jak i niedobór bodźców może być dla dziecka szkodliwy. Potrzeby konsumpcyjne, zaspokajane od najmłodszych lat za cenę ogromnych nieraz wyrzeczeń, wywołują wzrost postaw roszczeniowych. Presja możliwości, dostępność towarów i usług, mechanizmy reklamy stymulują u wszystkich członków rodziny coraz to nowe potrzeby tego typu. Rodzina staje się środowiskiem, w którym wszyscy wobec wszystkich wysuwają roszczenia, głównie materialne, ale też psychologiczne.

The family is the place where the child comes into the world, where his basic needs are satisfied, both physiological and psychological. The family environment is the process of human education. Family performs many functions influencing the educational process, it can be seen as a system of interrelated parts, between which there are different relationships and interactions. A way to fulfill the educational function of the family and the consequent effects on child’s interactions depend largely on the attitudes of the father and the mother to the child. Giving one’s child the right to freedom of his age these days leaves a lot to be desired. An interesting, yet disturbing picture of childhood is drawn, the image of a generation overly controlled and supervised. We have had overweight children, myopia, children who are sick and suffering from overweight. Targeting children is based on imposing his own will or forcing a particular procedure, but is that the education we want? Therefore, in many publications, educational, sociological and psychological child development experts provide a restless, impatient parents the same advice: each child develops at a different pace. The early years are important, but do not take part in the race. Spend less time trying to improve a child by force, but rather try to get to know them. Believe your instincts, rather than imitate everything mom-alpha does on the playground. For centuries, children never chose their childhood. Tons of adults are always suitable. „This is never about children, says G. Rousseau, Oxford historian. – This is always the adults.” Nowadays, it seems that it is

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies