Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we
wszystkich kierunkach, potencjalną wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie
wielkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym. Trzeba tylko stworzyć mu możliwości
ich maksymalnego rozwoju. Pomagając dziecku dojść do wspaniałej przyszłości
uzdolnieni rodzice wzbogacają nie tylko świat dziecka, ale także swój własny. Naukową
podstawą wczesnodziecięcej edukacji są liczne wyniki badań, potwierdzające
tworzenie się połączeń nerwowych na skutek nowych doświadczeń i odpowiedniej
stymulacji. Wiadomo też, że im młodszy mózg, tym bardziej jest chłonny. Zarówno
nadmiar, jak i niedobór bodźców może być dla dziecka szkodliwy.
Potrzeby konsumpcyjne, zaspokajane od najmłodszych lat za cenę ogromnych nieraz
wyrzeczeń, wywołują wzrost postaw roszczeniowych. Presja możliwości, dostępność
towarów i usług, mechanizmy reklamy stymulują u wszystkich członków rodziny
coraz to nowe potrzeby tego typu. Rodzina staje się środowiskiem, w którym wszyscy
wobec wszystkich wysuwają roszczenia, głównie materialne, ale też psychologiczne.
The family is the place where the child comes into the world, where his basic needs
are satisfied, both physiological and psychological. The family environment is the process of human education. Family performs many functions influencing the educational
process, it can be seen as a system of interrelated parts, between which there are different
relationships and interactions.
A way to fulfill the educational function of the family and the consequent effects on
child’s interactions depend largely on the attitudes of the father and the mother to the
child. Giving one’s child the right to freedom of his age these days leaves a lot to be desired.
An interesting, yet disturbing picture of childhood is drawn, the image of a generation
overly controlled and supervised. We have had overweight children, myopia,
children who are sick and suffering from overweight. Targeting children is based on
imposing his own will or forcing a particular procedure, but is that the education we
want?
Therefore, in many publications, educational, sociological and psychological child
development experts provide a restless, impatient parents the same advice: each child
develops at a different pace. The early years are important, but do not take part in the
race. Spend less time trying to improve a child by force, but rather try to get to know
them. Believe your instincts, rather than imitate everything mom-alpha does on the
playground. For centuries, children never chose their childhood. Tons of adults are always
suitable. „This is never about children, says G. Rousseau, Oxford historian. – This
is always the adults.” Nowadays, it seems that it is
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00