Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Scalability 4.0 as the main rent in Industry 4.0: the case study of Amazon

Tytuł:
Scalability 4.0 as the main rent in Industry 4.0: the case study of Amazon
Skalowalność 4.0 jako źródło korzyści w przemyśle 4.0. Studium przypadku firmy Amazon
Autorzy:
Niemczyk, Jerzy
Trzaska, Rafał
Trzaska, Mateusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/432308.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
Scalability
Strategic Management
Industry 4.0
Amazon
skalowalność
zarządzanie strategiczne
Przemysł 4.0
Źródło:
Informatyka Ekonomiczna; 2019, 2 (52); 69-84
1507-3858
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper discusses the research problem concerned with identifying the source of the economic efficiency of enterprises operating in the conditions of Industry 4.0. The purpose of this study was to describe scalability 4.0 using the example of Amazon, a global company. In the authors’ opinion, it can serve as an example of an organisation which consciously implements a strategy of building value relying on various forms of economies of scale based on contemporary Industry 4.0 technologies. In particular, the authors of this paper point to the capacity to achieve economies of scale, the network effect, the long tail effect, and the Big Data effect by Amazon as a whole and by individual Amazon Group entities.

W artykule omówiono problem badawczy związany z identyfikacją źródła efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw działających w warunkach Przemysłu 4.0. Celem tego badania było opisanie skalowalności 4.0 na przykładzie globalnej firmy Amazon. Zdaniem autorów może ona służyć jako przykład organizacji, która świadomie realizuje strategię budowania wartości na podstawie różnych form ekonomii skali, opierając się na współczesnych technologiach Przemysłu 4.0. Autorzy artykułu wskazują przede wszystkim na możliwość osiągnięcia korzyści skali, efektu sieci, efektu długiego ogona oraz efektu Big Data zarówno przez Amazon jako całość, jak i przez poszczególne podmioty Grupy Amazon.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies