Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Methodological apparatus and instruments for personalization in adaptive tutoring systems

Tytuł:
Methodological apparatus and instruments for personalization in adaptive tutoring systems
Adaptacyjny system wspomagania nauczania: aparat metodologiczny oraz narzędzia personalizacji
Autorzy:
Niesler, Gracja
Niesler, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/432008.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
adaptability
personalization
intelligent tutoring systems
learning process
adaptacyjność
personalizacja
inteligentne systemy wspomagania nauczania
proces uczenia się
Źródło:
Informatyka Ekonomiczna; 2019, 4 (54); 60-73
1507-3858
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Most learning difficulties are rooted in the individual learner’s perspective. As a common practice, modern educational systems are formed on the basis of a set of standardized didactic methods, which are then used repeatedly in the teaching of the whole population. However, every learning group consists of individuals with different cognitive model and individual learning process. The key to provide effective knowledge absorption is to adapt the set of teaching methods and use it in such a way that the individual characteristics of the learner are taken into account to the highest, reasonable extent. This paper addresses the problem of defining the personalization and adaptability of the learning process in the context of tutoring systems. The authors propose a methodological apparatus for identifying and acquiring the user’s individual characteristics and transforming it into a set of tools and instruments that can provide adaptability in tutoring systems.

Większość problemów związanych z nauczaniem odnosi się do perspektywy uczącego się. Obecne systemy edukacyjne stanowią zbiory ustandaryzowanych metod dydaktycznych, które następnie stosowane są w powielarny sposób w nauczaniu całych zbiorowości. Grupy składają się jednak z indywidualności, a każda z nich reprezentuje odmienny model kognitywny oraz indywidualny proces uczenia się. Kluczem do efektywnego uczenia się jest takie dostosowywanie zestawu metod dydaktycznych, aby uwzględniały indywidualne cechy uczącego się oraz były w stanie adaptować się z czasem do poziomu osiąganych postępów i zmieniających się potrzeb. W artykule podjęto problem adaptacyjności w inteligentnych systemach wspomagających nauczanie. Autorzy proponują instrumentarium do identyfikacji indywidualnej charakterystyki użytkownika, a następnie transformacji i wykorzystania jej w tworzeniu mechanizmów umożliwiających uzyskanie procesu uczenia dostosowanego do aktualnych, indywidualnych potrzeb użytkowników systemu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies