The article presents a proposition of a universal model of knowledge conflict
resolving using consensus methods, which can be used in a multi-agent decision support
system. Knowledge conflicts often appear, when individual agents generate different
solutions of the same problem. It is very difficult for the user – decision-maker to make
a good decision because the analysis of solutions generated by agents is very time-consuming
and the decision must be made quickly. Moreover, selecting one of the decisions on the basis
of the experience of the decision-maker is very risky, because he/she could choose the worst
solution. Consensus methods, however, allow to agree, on the basis of the solutions generated
by agents, one solution, which is a compromise. As a consequence, reducing the time and
decreasing the risk level of the decision taking process, to enable the functioning of the
enterprise in more flexible.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00