Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Attitudes of young rural residents from Lodzkie voivodship towards their own innovativeness

Tytuł:
Attitudes of young rural residents from Lodzkie voivodship towards their own innovativeness
Postawy młodzieży wiejskiej z województwa łódzkiego względem własnej innowacyjności
Autorzy:
Zajda, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/43196.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
young people
rural resident
Lodz voivodship
innovativeness
innovation
rural youth
attitude
Źródło:
Journal of Agribusiness and Rural Development; 2016, 41, 3
1899-5241
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In a knowledge-based economy, innovativeness is a quality desired on the labour market. It may increase young people’s employment opportunities. The article discusses the issue of young rural residents’ attitudes towards their own innovativeness. It presents the results of sociological research carried out in 2014–2015 in Łódzkie voivodeship among upper secondary school students from rural areas. Three components of the innovative attitude were analysed: cognitive, emotional/evaluative, and behavioral. The study was carried out using a case study method and an auditorium survey involving a total number of 209 people. On the basis of the study, conclusions were made referring to weak points of young rural residents’ attitude to their own innovativeness, and it was demonstrated that relatively few of them display an innovative attitude.

W gospodarce opartej na wiedzy innowacyjność jest cechą pożądaną na rynku pracy. Może ona zwiększyć szanse zatrudnienia osób młodych. W artykule podjęto problem postawy młodych mieszkańców wsi względem własnej innowacyjności. Zaprezentowano wyniki badań socjologicznych przeprowadzonych w latach 2014–2015 na obszarze województwa łódzkiego wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Analizowano trzy komponenty postawy innowacyjnej: poznawczy, emocjonalno-oceniający oraz behawioralny. Badania (metodą studium przypadku) zrealizowano za pomocą ankiety audytoryjnej. Przebadano w sumie 209 osób. Na tej podstawie sformułowano wnioski dotyczące słabych stron postawy młodzieży wiejskiej względem własnej innowacyjności oraz wykazano, że relatywnie niewielki odsetek respondentów cechuje się postawą innowacyjną.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies