Trudności w wyrażaniu i interpretowaniu emocji u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opiniach nauczycieli Difficulties in expressing and understanding emotions in children with autism spectrum disorders in teachers’ opinions
W artykule zaprezentowane zostały trudności, jakich w opiniach nauczycieli doświadczają dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) w sferze przekazywania swoich uczuć i rozumienia stanów emocjonalnych u innych osób. W przedstawionych badaniach własnych posłużono się autorskim kwestionariuszem dotyczącym rodzaju i częstotliwości występowania tego rodzaju problemów w odniesieniu do komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD.
The article presents the difficulties experienced by children with autism spectrum disorder (ASD) in the area of communicating their feelings and understanding emotional states in other people, according to teachers opinions. In the presented own research, the author’s questionnaire was used to explore the type and frequency of such problems in relation to verbal and non-verbal communication in children with ASD.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00