Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Why can’t we just ask? The influence of research methods on results. The case of the “bystander effect”

Tytuł:
Why can’t we just ask? The influence of research methods on results. The case of the “bystander effect”
Autorzy:
Grzyb, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/430703.pdf
Data publikacji:
2016-06-01
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
field experiment
“Bystander effect”
duffusion of responsibility
Źródło:
Polish Psychological Bulletin; 2016, 47, 2; 233-235
0079-2993
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses the issue of the departure from examining real behaviours in a real environment, a trend in social psychology which has been observed going back several years, and the impact of this phenomenon for social psychology as a scientific discipline. The article presents two studies on the well-known and explored “bystander effect” (Darley, Latane, 1968). This phenomenon is examined in two ways – once by way of a “traditional” field experiment conducted in natural conditions, and once through a survey. As it turned out, the results generated by the two studies were diametrically opposite, and only in the field experiment were we able to achieve a pattern of results consistent with those in the original studies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies