Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Socially oriented preferences in decision making and their relation with work and home environment

Tytuł:
Socially oriented preferences in decision making and their relation with work and home environment
Autorzy:
Hełka, Anna M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/430617.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
Socially oriented preferences
individually oriented preferences
economic decisions
work environment
private life
Źródło:
Polish Psychological Bulletin; 2012, 43, 2; 112-123
0079-2993
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper was to create a psychometric instrument for the measurement of socially oriented preferences in economic decisions made in professional and private life as well as at scrutinizing the effects of various environmental variables on these preferences. For this purpose, two surveys were carried out on a group of adult working Poles (N=348+487=835). The idea of the new questionnaire and the results of factor analysis are described herein, along with the other examinations confirming the accuracy of the new instrument. A significant correspondence between eight situational factors: five in professional life (goal setting strategy, work style, role and responsibility, position, nonfinancial rewards) and three in private life (frequency of family meeting, marital status, parenthood), and the intensity of socially oriented preferences in economic decisions was confirmed. Both surveys showed that these preferences undergo significant alterations along with each slightest change in situational factors, even ones not directly connected with the decision at hand. Moreover, the studies indicate that the intensity of socially oriented preferences vary with respect to gender and age. Practitioner Points: (1) Team goal setting strategy, work style, responsibility and non-financial rewards intense socially oriented preferences. (2) Financial rewards are irrelevant for socially oriented preferences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies