The purpose of this study was a diagnosis of the attitudes of students of Warsaw universities towards people with
disabilities and the variables which impacted on these attitudes. Additionally, we examined the relationship between the
need for social approval and explicit attitudes towards people with disabilities. The study focused on two components of
attitudes: behavioural (measured by preferable social distance – SDSB) and cognitive (tested with a semantic differential
scale – SDSO). 318 students completed a survey including a demographic sheet, a social desirability scale, the SDSB
and SDSO. The results indicate that students expressed positive attitudes towards people with disabilities. The impact of
such variables as gender, the type of disability and the need for social approval was registered and were differentiated in
regard to components of attitudes. The results are discussed with reference to earlier research and cues for further studies
are suggested.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00