The main purpose of the present article is to introduce a topic related to the development of interpersonal trust among
children and adolescents. Although this subject, since the beginnings of psychology considered as an academic discipline,
has been regarded as an essential component of human functioning, there are still very few theoretical and empirical
studies that approach the issue from a developmental point of view. In this paper the three-dimensional conceptualization
of interpersonal trust is provided. Furthermore, the article highlights the past and current theoretical and empirical
research on the development of interpersonal trust in infants, preschool and school-age children. Finally, some challenges
are presented in the field of interpersonal trust studies.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00