Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Belief in others’ trustworthiness and trusting behaviour

Tytuł:
Belief in others’ trustworthiness and trusting behaviour
Autorzy:
Macko, Anna
Malawski, Marcin
Tyszka, Tadeusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/430209.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
trust
trust game
beliefs
altruism
compromise effect
Źródło:
Polish Psychological Bulletin; 2014, 45, 1; 43-51
0079-2993
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Data from surveys indicate that people, in general, do not trust others. On the other hand, in one-shot trust games, where the player decides whether to send money to an anonymous partner, the actual rate of trust is relatively high. In two experiments, we showed that although reciprocity expectations and profit maximization matter, they are not decisive for trusting behaviour. Crucial factors that motivate behaviour in trust games seem to be altruism and a type of moral obligation related to a social norm encouraging cooperative behaviour. Finally, we were able to divide participants into specific profiles based on amount of money transferred to the partner, altruistic motivation, and belief in partners’ trustworthiness. This shows that the trust game is differently perceived and interpreted by different participants.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies