Data from surveys indicate that people, in general, do not trust others. On the other hand, in one-shot trust
games, where the player decides whether to send money to an anonymous partner, the actual rate of trust is relatively
high. In two experiments, we showed that although reciprocity expectations and profit maximization matter, they are not
decisive for trusting behaviour. Crucial factors that motivate behaviour in trust games seem to be altruism and a type of
moral obligation related to a social norm encouraging cooperative behaviour. Finally, we were able to divide participants
into specific profiles based on amount of money transferred to the partner, altruistic motivation, and belief in partners’
trustworthiness. This shows that the trust game is differently perceived and interpreted by different participants.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00