The article presents experiments exploring the memory misinformation effect. Subjects heard a recording and afterwards
read a description of it, which included, in the misled group, some details inconsistent with the recording; finally thay
answered questions about the recording. The aim of the research was to replicate the tainted truth effect, consisting
in poor memory functioning of non-misled warned subjects and to check whether a subject’s involvement in the issue
moderates this effect. Highly involved subjects were more resistant to the misinformation effect than those lowly involved.
In the case of highly involved participants, warning was effective in reducing the misinformation effect, but it also caused
more errors in the case of non-misled subjects. Thus, warning witnesses about nonexising discrepancies between what
they saw/heard and what they were told, might lead to less accurate testimony.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00