Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Społeczeństwo Otwarte” – czasopismo wspierające nauczycieli w wychowaniu uczniów do demokracji i obywatelskości

Tytuł:
„Społeczeństwo Otwarte” – czasopismo wspierające nauczycieli w wychowaniu uczniów do demokracji i obywatelskości
Społeczeństwo Otwarte [The Open Society] – a magazine offering support for teachers in educating the students towards democracy and citizenship
Autorzy:
Wereszczyńska, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/428600.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
civic education
social studies
democracy
social order
self-governance
Społeczeństwo Otwarte [The Open Society] – the magazine analysis
edukacja obywatelska
wiedza o społeczeństwie
demokracja
ład społeczny
samorządność
„Społeczeństwo Otwarte” – analiza czasopisma
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2019, 4 (29); 107-133
2083-0998
2719-4078
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article outlines the activity of the publisher of Społeczeństwo Otwarte magazine which was issued from 1990 to 1998. At that time, it was the only national magazine which dealt with the range of meanings which in the Polish schools and education realized by teachers should have been combined with democracy, forming of the citizens as well as social science. On the basis of the conducted analysis of the aforementioned monthly, selected issues are presented devoted to the area of civic education, democracy, social order and self-governance published by its editors in order to support the teachers in their self-education and competence enhancement which is necessary in educating the students towards life in a democratic society.

W artykule przedstawiono zarys działalności redakcji czasopisma „Społeczeństwo Otwarte”, wydawanego w latach 1990-1998. Jedynego w owym czasie w kraju, starającego się zagospodarować ten obszar znaczeń, który w polskiej szkole i edukacji realizowanej przez nauczycieli należało łączyć z demokracją, formacją obywatela i nauką o społeczeństwie. Na podstawie przeprowadzonej analizy miesięcznika przybliżono wybrane treści wiążące się z problematyką wychowania obywatelskiego, demokracją, ładem społecznym i samorządnością. Były publikowane przez redakcję w celu wspierania nauczycieli w samokształceniu i uzupełnianiu kompetencji, koniecznych w edukacji uczniów do życia w społeczeństwie demokratycznym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies