Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strażnik, Ogrodnik, Rewolucjonista. O kulturowej logice nowożytnego wychowania

Tytuł:
Strażnik, Ogrodnik, Rewolucjonista. O kulturowej logice nowożytnego wychowania
The Guard, the Gardener, the Revolutionary. On the cultural logic of modern upbringing
Autorzy:
Buliński, Tarzycjusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/428487.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
nowożytność
kultura
wychowanie
szkoła
antropologia kulturowa
modernity
culture
education
school
cultural anthropology
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2015, 4 (13); 97-107
2083-0998
2719-4078
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses views on upbringing as a cultural phenomenon. It analyses two ideas characteristic of modern pedagogy: 1) the conviction that children should be helped in some way by means of education in order to make them better people, and 2) the complaint that school education is disconnected from everyday life. Both ideas are analysed in the context of the place they occupy in the functioning of contemporary societies. In conclusion I suggest that their role consists in reproducing – rather than changing – the modern society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies