Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diagnoza wybranych różnic indywidualnych studentów pedagogiki w kontekście przyszłych sukcesów w zawodzie nauczyciela

Tytuł:
Diagnoza wybranych różnic indywidualnych studentów pedagogiki w kontekście przyszłych sukcesów w zawodzie nauczyciela
Diagnosis of selected individual differences of pedagogy students in the context of future success in the teaching profession
Autorzy:
Kwiatkowski, Stefan T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/428292.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
osobowość zawodowa
inteligencja emocjonalna, kompetencje społeczne
sukces
vocational personality
emotional intelligence
social competences
success
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2015, 4 (13); 127-159
2083-0998
2719-4078
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule skoncentrowano się na charakterystyce zawodu nauczyciela z punktu widzenia gwarantującego w nim sukces, pożądanego natężenia/typu wybranych różnic indywidualnych – osobowości zawodowej, inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych. Na tle teorii zaprezentowano wyniki badań własnych, odnoszących się do rzeczonych charakterystyk studentów pedagogiki. Interpretacja uzyskanych danych umożliwia postawienie pogłębionej diagnozy w omawianym zakresie oraz sformułowanie prognozy dalszego funkcjonowanie osób badanych i wniosków dotyczących potencjalnych modyfikacji systemu kształcenia nauczycieli.

The article focuses on the characteristics of the teaching profession from the point of view of ensuring its success, the desired intensity/type of selected individual differences - vocational personality, emotional intelligence and social competences. On the background of the theory, results of the study relating to the mentioned characteristics of pedagogy students have been presented. Interpretation of the gathered data enables creating an in-depth diagnosis in this field and formulating prognosis of further functioning of the study subjects and also – putting proposals on potential modifications of the teacher education system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies