Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowa podstawa programowa i myślenie komputacyjne – dobre praktyki w Polsce i na świecie

Tytuł:
Nowa podstawa programowa i myślenie komputacyjne – dobre praktyki w Polsce i na świecie
A new core curriculum statement and computational thinking – good practices in Poland and in the world
Autorzy:
Kopczyński, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/428253.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
computational thinking
job market
good practices
new core curriculum 2017
programming
basics of programming
coding
myślenie komputacyjne
rynek pracy
dobre praktyki
nowa podstawa programowa 2017
programowanie
podstawy programowania
kodowanie
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2018, 4 (25); 137-157
2083-0998
2719-4078
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author of the text tries to introduce the reader to the factors related to the creation of a new core curriculum statement from February 14, 2017. It brings the reader closer to macroeconomic data concerning the labor market from the country and the world. Then it presents educational trends in other countries that focus on computational thinking. Subsequently, the analysis of the new core curriculum statement in the context of computational thinking is presented. The summing-up element is the reference to the most common practices and activities in Poland and in the world proclaimed for education in the field of computational thinking.

Autor tekstu stara się przybliżyć czytelnikowi czynniki związane z powstawaniem nowej podstawy programowej z 14 lutego 2017. W tym celu przybliża czytelnikowi dane makroekonomiczne dotyczące rynku pracy z kraju i ze świata. Następnie prezentuje tendencje edukacyjne w innych krajach, które ukierunkowane są na myślenie komputacyjne. W dalszej części artykułu zaprezentowana została analiza podstawy programowej w kontekście myślenia komputacyjnego. Elementem podsumowującym jest przywołanie najbardziej powszechnych praktyk i działań w Polsce i na świecie proklamowanych na rzecz edukacji w zakresie kształcenia myślenia komputacyjnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies