Projektowanie uniwersalne jako sposób na tworzenie warunków do edukacji włączającej w szkołach Universal design as a way of creating the right conditions for inclusive educations at universities
For the last 20 years various measures have been taken to reduce inequalities in the education of disabled people. These measures are supposed to facilitate meeting the goals of inclusive education, i.e. educating people with disabilities in public schools. This article touches upon the main factors determining the implementation of inclusive education at universities in Poland and shows the usefulness of universal design in this respect. The author supports implementing universal design and suggests specific actions in order to provide all the students and students with disabilities in particular, with the right conditions to pursue education.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00