The article describes the history of a specific type of the University of the Third Age which was developed in Poland and spread
out to other countries in the region. The author describes the genesis of this type of education as well as the criteria which governed changes in educational institutes for seniors. Above all, the article discusses the innovative solutions, education practices,
and trends which initiated the post-2000 boom in adult education in Poland. The author summarizes and structures the experience gained while working as the Director of the University of the Third Age at the University of Wroclaw in years 2006–2016,
with particular reference to the national and international perspective. Remarks of the reflexive practitioner are compared and
contrasted with ultra-local trends and take the form of meta-analysis. The results lead to one fundamental conclusion – in Poland
a specific model for the education of seniors was formed. We may describe it as bottom-up, democratic, holistic and flexible.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00