Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Efektywność bibliotek naukowych w polskim szkolnictwie wyższym

Tytuł:
Efektywność bibliotek naukowych w polskim szkolnictwie wyższym
Autorzy:
Brzezicki, Łukasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/426006.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
biblioteki
szkolnictwo wyższe
efektywność
DEA
Źródło:
e-mentor. Czasopismo naukowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; 2020, 83, 1; 61-70
1731-6758
1731-7428
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest pomiar za pomocą metody DEA efektywności działalności bibliotek naukowych w publicznym szkolnictwie wyższym w Polsce. Do pomiaru efektywności 44 bibliotek w 2018 roku wykorzystano nieradialny model SBM, a do stworzenia rankingu efektywności nieradialny Super-SBM, będące elementami metodyki DEA (Data Envelopment Analysis). Uzyskane wyniki wskazują, że większość badanych bibliotek charakteryzowała się niską efektywnością. Średnia efektywność w zakresie stacjonarnych usług bibliotecznych wynosiła 37%, a usług elektronicznych tylko 19%. Najefektywniejszą grupą w zakresie usług stacjonarnych były biblioteki funkcjonujące na akademiach wychowania fizycznego, a usług elektronicznych biblioteki uniwersyteckie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies