The article presents educational activities of the Children’s University of Interesting History. The various methods that allow effective teaching of the history are analyzed. The Children’s University of Interesting History has been a part of Warsaw
educational market for six years. The case study included in the paper illustrates the university’s unique methods and attitude
towards students. The author analyzes different teaching methods and educational goals concerning every university group,
from the youngest students – Observers and Explorers, by Travelers and Researchers up to the oldest – Creators. Such a diversified approach allows building the coherent vision of history. Teaching this vision is the basic concept of the Children’s University
of Interesting History, which is also visible in practice. Referring to what Leszek Kołakowski says, one may call such approach
a translation project.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00