Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja całożyciowa osób starszych z perspektywy biopsychospołecznej

Tytuł:
Edukacja całożyciowa osób starszych z perspektywy biopsychospołecznej
Autorzy:
McFarlane, Oliwia
Kędziora-Kornatowska, Kornelia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/425924.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
aktywność edukacyjna dorosłych edukacja całożyciowa
aktywne starzenie się̨
uczenie się̨
dobrostan
Źródło:
e-mentor. Czasopismo naukowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; 2019, 2 (79); 55-60
1731-6758
1731-7428
Język:
nieokreślony
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współcześnie, w dobie szybko dokonujących się̨ przemian we wszystkich sferach funkcjonowania człowieka, wyjątkowego znaczenia nabiera edukacja. Również w okresie starości człowiek poszukuje obszarów i form działalności, które pozwoliłyby mu odnaleźć́ się̨ w nowej rzeczywistości. W świetle obecnej i prognozowanej sytuacji demograficznej, charakteryzowanej przez znaczący wzrost udziału ludzi starszych w ogólnej liczbie ludności, potrzeba nauki przez całe życie staje się̨ kluczowa. Bazując na tradycyjnym przeglądzie literatury przedmiotu, autorki artykułu obrały sobie za cel przedstawienie procesu starzenia się z dwóch perspektyw: wyzwań związanych ze zmianami w płaszczyźnie biologicznej, psychologicznej i społecznej, wpływających na zdolność i efektywność uczenia się̨, oraz szans, jakie niesie ze sobą uczestnictwo w działaniach – zwłaszcza o charakterze edukacyjnym - podejmowane w starości. Przytaczane doniesienia naukowe wskazują, że proces prawidłowego starzenia się, choć niewątpliwie wymaga dostosowania oddziaływań edukacyjnych do możliwości funkcjonalnych odbiorców, nie stanowi przeszkody w uczeniu się przez całe życie, a szczególnie cenną strategię kompensującą zmiany będące wynikiem starzenia się stanowi uczestnictwo w nieformalnych, nie związanych z ocenianiem zajęciach, zwłaszcza jeśli jest ono długotrwałe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies