Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reshaping teaching and learning with 3D printing technologies

Tytuł:
Reshaping teaching and learning with 3D printing technologies
Autorzy:
Kolitsky, Michael A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/425889.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
3D printing techonology
3D scanners
3D printing technologies in eduaction
Źródło:
e-mentor. Czasopismo naukowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; 2014, 4 (56); 84-94
1731-6758
1731-7428
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The NMC (New Media Consortium) Horizon Report in 2014 listed 3D printing as a technology that is two to three years from widespread adoption. In this report, 3D printing was also classified as a disruptive technology especially for the manufacturing sector. A review of the current literature ranging from journal publications to news reports of how 3D printing technologies are changing the way teachers teach and students learn is the focus of this report. 3D printing technologies include 3D printers, 3D scanners and the recently introduced 3Doodler pen. The widespread rise in popularity of 3D printing technologies is directly correlated with their availability at a lower cost in the consumer market. 3D printing technologies are causing educators to refocus attention from the digital or virtual environment to the real world, where 3D printed objects can be touched and felt. The stl (stereolithography) file is the common file type used for 3D printing and although CAD (computer-aided design) software is the ideal software for making stl files, there are other software choices for producing CAD-free stl files like PhotoToMesh and 123D Catch. How 3D printing technologies are currently being used across the curriculum by teachers as well as students demonstrates the increasing interest in and success with its usage in the learning environment. The growing interest in making and using 3D printed tactile learning objects by the blind or visually impaired points to a future where image-intensive courses and textbooks will have available 3D prints when touch is the primary method for learning. 3D printing and related technologies appear poised to become even more significant as it becomes clearer from the work of early adopters how best these technologies can be employed for teaching and learning.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies