Obsługa procesu dydaktycznego pełni wobec niego rolę podrzędną i z tego powodu jest niemal całkowicie pomijana w literaturze dotyczącej szkolnictwa wyższego. Tymczasem obsługa administracyjna studentów jest istotnym czynnikiem wpływającym na postrzeganie przez nich jakości procesu dydaktycznego. Obsługa ta powinna cechować się efektywnością proceduralną, a także umiejętnością sprostania oczekiwaniom coraz bardziej zróżnicowanej populacji studentów o różnych potrzebach. Umiejętność pogodzenia tych dwóch wymiarów świadczy o jakości pracy dziekanatu. Artykuł ma charakter praktyczny, a jego celem jest nakreślenie możliwych kierunków zmian w organizacji pracy dziekanatów, na podstawie których zainteresowane podmioty mogą wypracować własne rozwiązania, oddolnie i na podstawie własnych doświadczeń. Materiał źródłowy stanowi ponad 70 przykładów dobrych praktyk, przygotowanych przez pracowników dziekanatów siedmiu uczelni publicznych i niepublicznych. Zaprezentowane innowacje organizacyjne w podziale na trzy kategorie: (1) organizacja pracy, (2) współpraca z innymi jednostkami uczelni oraz (3) rozwiązania dla studentów, ukazują sposoby organizacji pracy w dziekanatach.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00