Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Smart skills and education in a future economy

Tytuł:
Smart skills and education in a future economy
Autorzy:
Kutrzeba, Franciszek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/425718.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
smart skills
higher education
critical thinking
smart competencies
future economy
Źródło:
e-mentor. Czasopismo naukowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; 2018, 2 (74); 37-43
1731-6758
1731-7428
Język:
nieokreślony
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Regardless of whether the adopted role of education is to prepare people for pursuing employment or building general values, it will include the identification and development of skills and competences as well as professional and personal attributes. Critical thinking, ingenuity and complex cognitive-social skills are precisely those areas in which people continue to outdo intelligent machines. The purpose of this article is to review the skills and competences that will be desirable in the future in relation to recent technological changes. They are preceded by selected macroeconomic data to illustrate the situation of higher education with an emphasis on Poland, where, despite positive returns on investment in education (the highest among OECD countries), since 2005 a systematic fall in demand for higher education has been observed. The empirical part presents the results of a pilot study aimed at determining the desired future skills and professional attributes of Polish employers. The basic data was collected manually using a quantitative study during three sessions at two different job fairs in Gdańsk in March 2017. According to the surveyed respondents (n = 55), professional experience, proficiency in the use of new media and formal education were indicated as the least important features, while learning and diligence – as the key competences for the future economy. In addition, the studies have shown the differences in the perception of these abilities and competences depending on the employer’s position on the market, the number of employees and the internal policies of the companies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies