Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interakcje władz lokalnych w formacie 16+1. Wnioski dla Polski

Tytuł:
Interakcje władz lokalnych w formacie 16+1. Wnioski dla Polski
Autorzy:
Mierzejewski, Dominik
Chatys, Mateusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/books/42561361.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wnioski 1. Władze centralne Chińskiej Republiki Ludowej coraz częściej wykorzystują administrację lokalną do działań międzynarodowych o charakterze gospodarczym, edukacyjnym i kulturowym; 2. Działania i współpraca na poziomie lokalnym między władzami lokalnymi państwa formatu 16+1 oraz na poziomie państwo chińskie–władze lokalne uznane są za mechanizm prowadzący do bardziej efektywnej współpracy. Jest to uzależnione od: a) łatwości w dotarciu do potencjalnego partnera poprzez interakcje na poziomie lokalnym, b) dysponowania przez chińskie władze lokalne specjalnymi funduszami Pasa i Szlaku w zakresie inwestycji zagranicznych, c) potencjalnie korzystnego dla pogłębienia współpracy wykorzystania chińskiej diaspory; 3. Stowarzyszenie Gubernatorów Prowincji Chińskiej Republiki Ludowej oraz Przedstawicieli Regionów Europy Środkowo-Wschodniej jest podstawowym organem odpowiadającym za kreowanie współpracy w ramach 16+1; 4. Sekretariat ds. Współpracy Władz Lokalnych w Pradze w praktyce nie odpowiada za inicjowanie i kreowanie współpracy na poziomie lokalnym w formacie szerszym niż bilateralny; 5. Zauważalny jest brak wykorzystania przez polskie władze samorządowe mechanizmów współpracy między Unią Europejską i Chinami w zakresie urbanizacji, promocji dobrych praktyk czy budżetów obywatelskich; 6. Postrzeganie współpracy z polskimi władzami lokalnymi jest uznawane w Chinach za część relacji Chiny–Unia Europejska, nie zaś w formacie 16+1; 7. W formacie 16+1 dochodzi do dublowania dialogów z poziomu UE–Chiny, jak np. dialogu w zakresie smart city.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies