Wrażliwość hedonicznych indeksów cen na przykładzie indeksów cen dzieł znanych malarzy polskich Sensitivity of hedonic price indexes on the example of the art price indexes evaluated for well-known Polish painters
The aim of the research is construction and evaluation of the hedonic price indexes
for Polish paintings. In the paper we discuss basic problems concerning specification of
the model which describes artworks prices, employing qualitative characteristics. Empirical
investigation is conducted on the basis of individual data concerning auctions of paintings
that took place in Poland in years 2007-2010. We show that different specification of hedonic
models and changes of the sample containing traded objects significantly affect index value.
We propose construction of aggregated indexes that are less sensitive to the single model
specification.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00