Demand forecasts in a business may be constructed by various methods, e.g. by
using Type-I formal models, or by using type-II formal models based on experts’ opinions.
The experts can be the business’s managers or persons from outside of the studied business.
The experts can not only construct forecasts, but also subjectively specify the probability of
them coming true. In this article, the Weibull distribution is described, a distribution that may
be applied in the process of constructing product demand forecasts for a business. The
methodology for constructing a point forecast is explained, along with the methods for
evaluating the chances of the forecast coming true and the methods for judging the probability
connected with sales profitability.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00