Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersytet Zielonogórski na rynku edukacyjnym. Analiza wyników rekrutacji na wydział pedagogiczny w latach 2002/03-2010/11

Tytuł:
Uniwersytet Zielonogórski na rynku edukacyjnym. Analiza wyników rekrutacji na wydział pedagogiczny w latach 2002/03-2010/11
University of Zielona Góra on the Education Market. The Analysis of Education Faculty Recruitment in the Years 2002/2003 – 2010/2011
Autorzy:
Mianowska, Edyta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/423732.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
University of Zielona Góra
Dynamics of the number of candidates
Higher education
Źródło:
Rocznik Lubuski; 2012, 38, 2; 279-304
0485-3083
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the analysis of dynamics of the number of candidates to the Education Faculty at the University of Zielona Gora in the years 2002/2003 – 2010/2011. The objective of the research was to trace the changes taking place in this field in the light of the transformations of higher education in Poland. Moreover, the author sought to characterize the selected features of candidates over the analyzed period. Thus the cognitive aim was to identify possible trends appearing in the outlined areas and to create a profile of a candidate. The results have shown that the University of Zielona Gora, and in particular the Faculty of Education, is experiencing the same phenomena as the ones which are being observed at other universities. Globalization processes concerning the education market have their local dimension on the Faculty. The symptoms of transformations are primarily visible in the decreasing number of candidates. This tendency is accompanied by an increasing proportion of admissions, which means accepting candidates who are increasingly less likely to meet the recruitment requirements. An average university candidate applied for one of two subject areas: resocialization, full-time or social work, full-time. It was most often a candidate who came from a town in Lubuskie voivodship.

W artykule przedstawiona została analiza dynamiki liczby kandydatów na Uniwersytet Zielonogórski na studia na wydziale pedagogicznym w latach 2002/03-2010/11. Celem badań było prześledzenie zmian dokonujących się w tym zakresie na tle przeobrażeń szkolnictwa wyższego w Polsce oraz dokonanie charakterystyki wybranych cech kandydatów na przestrzeni analizowanego okresu. Założeniem poznawczym było zatem rozpoznanie ewentualnych trendów pojawiających się w nakreślonych obszarach i stworzenie rysu sylwetki kandydata. Wyniki badań pokazały, że Uniwersytet Zielonogórski, a w szczególności wydział pedagogiczny doświadcza tych samych zjawisk, które obserwowane są na innych uczelniach. Globalne procesy, które dotyczą rynku edukacyjnego mają na wydziale swój wymiar lokalny. Symptomy przemian widoczne są przede wszystkim w zmniejszającej się liczbie kandydatów. Tej tendencji towarzyszy rosnący odsetek przyjęć, a to oznacza przyjmowanie kandydatów, którzy w coraz mniejszym stopniu wypełniają wymagania rekrutacyjne. Przeciętny kandydat na studia częściej składał podanie na studia dzienne decydując się na podjęcie studiów na specjalności resocjalizacja lub praca socjalna. Najczęściej był to kandydat pochodzący z miasta w województwie lubuskim.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies