Co widać z drugiej strony lustra – badacze jakościowi w badaniach rynkowych i społecznych What’s on the other side of a mirror – quality researchers in the market and social research
Quality research, faced with the increasing presence of advanced technologies are often perceived as ‘ordinary and old-fashioned’, and the work by quality researcher – a moderator and data analyst, looks easy and attractive only superficially. Therefore, many researchers experience internal conflicts or even symptoms of job burnout. Polish industry of market and social quality research is at the crossroads. New technologies, economic crisis and consumers aware of market rules, force the reduction of costs and power the innovativeness pursuit. No one knows what is round the corner, the only thing that is certain is the change. In the article, based on research carried out for the purpose of my PhD thesis as well as many years of professional experience as a coordinator of a team of quality researchers in a research institution, I shall define the characteristics of a ‘quality researcher’. I shall elaborate on the following: how he views himself and his work, what decided on his choice of career, how it has changed throughout his professional career and what further choices it entails.
Badania jakościowe, przy coraz większej obecności zaawansowanych technologii są niejednokrotnie odbierane jako „zwykłe i przestarzałe”, a praca badacza jakościowego – moderatora i analityka danych, tylko fasadowo wygląda na łatwą i przyjemną. Wielu badaczy odczuwa zatem wewnętrzne konflikty, a nawet symptomy wypalenia zawodowego. Polska branża jakościowych badań rynkowych i społecznych stoi na rozdrożu. Nowe technologie, kryzys gospodarczy i świadomi gry rynkowej konsumenci, wymuszają redukcje kosztów, a napędzają wyścig innowacyjności. Nie wiadomo co czai się za zakrętem, a jedynym, co pewne, jest zmiana. W artykule, opartym na badaniach prowadzonych do pracy doktorskiej oraz wieloletnim doświadczeniu zawodowym jako kierownik zespołu badaczy jakościowych w firmie badawczej, nakreślę kim właściwie jest „jakościowiec”. Jak postrzega siebie i swoją pracę, co decydowało o jego wyborze takiego zawodu, jak zmienia się to na przestrzeni lat kariery i jakimi kolejnymi wyborami skutkuje.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00