The article elucidates and assesses the Marburg School’s account of the
cognition. The characteristic feature of epistemology from this School is the
rejection of the mirroring and acceptance of the cognitive transformation. The
criticism of the mirroring theory is implicitly contained in Paul Natorp’s and
Hermann Cohen’s cognitive relationism. Ernst Cassirer articulated this critical
epistemology in his philosophy of the symbolic form and his conception of
the symbolic representation. The historical bases of this criticism has been
reconstructed as a main purpose of this article.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00