This study presents the results of research using an eye-tracking technique which
enables following eyeball movements while solving a scientific task. Also presented is an
analysis of the visual attention for participants (further called subjects) of a different
mathematical experience while solving a mathematics test task. The aim of the research is
to determine the profile of methods of solution of tasks which require the analysis of
a diagram. The research opens new cognitive possibilities in mathematics didactics by
showing the utility of the eye-tracking technique in a deeper recognition of the processes of
learning and teaching Maths.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00