The increasing complexity of management in the global environment creates a need for a deeper understanding of the nature of relations between geopolitical occurrences and the development of Internationally Oriented Companies. Therefore, following a literature review, a conceptual model, including the determinants of development of Internationally Oriented Companies and the geopolitical processes, is proposed. The main research hypothesis states that Internationally Oriented Companies not only profit from their environmental opportunities, but also shape their operating environments in order to gain influence over the foreign policy-making of states. The paper provides its positive verification. The role of weak signals in the early identification of such behaviours is mentioned. A conclusive postulate of transcribing the elaborated model into a computer application for geopolitical decision-making for managers has been formulated.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00