For several years, social networking sites are growing in popularity in Poland.
That is why, more and more organizations take action known as social media marketing. This
also applies to universities. The situation on the market of higher educational services forces
universities to enterprising behavior. Just as business organizations, usually universities take
actions on Facebook, the most popular social networking site, which is used by nearly 70%
of Polish Internet users. The purpose of this article is to analyze and evaluate the activity
of Polish universities and their students on Facebook, to compare the activity of public and
private universities, and to identify activities that universities should take on this portal. The
analysis is based on the author’s own research: exploration of university’s sites (fanpages) on
Facebook (conducted from January 2012) and a survey carried out among the students of two
Polish universities.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00