Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako metoda kształtowania relacji z interesariuszami Corporate Social Responsibility as a method of development of business relationship with stakeholders
The purpose of this article is to determine, through empirical research, the level
of Corporate Social Responsibility of small and medium-sized enterprises in relation to
stakeholders. Literature studies and the results derived from questionnaires completed by entrepreneurs
at small and medium-sized enterprises in the area including the Polish part of the
Euroregion Nysa as research methods were used. In the first part of the article presents the
basic concept of the theoretical basis for company stakeholders, including the identification
who the stakeholders are, the identification of key stakeholders and the principles of corporate
behavior towards stakeholders developed at a meeting of the Caux Round Table. The
second part of the article presents research program of Corporate Social Responsibility for
small and medium-sized enterprises conducted by the author in relation to stakeholders
within the Euroregion Nysa.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00