The article presents the author’s attempt to conceptualize the model of a sense of
professional satisfaction. Based on the analysis of HR literature, the author has made attempts
to define (disaggregation and structuring) objective factors influencing the model of sense of
professional satisfaction. There are distinguished 22 factors related to the content and context
of work. This is a presentation of a method of calculating the level of a declared contractual
employee satisfaction. In the introduction, there is a brief synopsis of construction of the
model of a sense of employee satisfaction. For this purpose, there is described the differences
between the concepts of satisfaction and the contentment, satisfaction measurement tools and
list factors influencing job satisfaction.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00