Tytuł pozycji:
Marketing legal services on the Internet
- Tytuł:
-
Marketing legal services on the Internet
Internet w marketingu usług prawniczych
- Autorzy:
-
Mikołajczyk, Alicja
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/419096.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Uniwersytet Gdański. Wydział Ekonomiczny
- Źródło:
-
Współczesna Gospodarka; 2014, 5, 3
2082-677X
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article describes accessible means of marketing legal services under restrictive regulations in the Polish market. As attorneys-at-law and legal advisers face significant legal and ethical limitations in their market communication, they are forced to seek alternative tools of promoting their services and reaching potential clients. Electronic media turned out to be an effective and convenient channel in marketing legal services, often prevailing offline marketing communication. The article presents legal restrictions in the market, with emphasis to fundamental barriers that prevent implementation of traditional marketing tools and techniques broadly available in market communication. The second part presents selected tools of online marketing applicable in promotion of legal services, examplified with their use in practice.
Artykuł jest próbą ukazania możliwości promowania usług prawniczych (ze szczególnym uwzględnieniem usług radcowskich i adwokackich) na rynku polskim. W warunkach znacznych ograniczeń prawnych i etycznych, kancelarie prawne zmuszone są do poszukiwania alternatywnych form dotarcia z przekazem do odbiorcy decydując się na wykorzystanie mediów elektronicznych w promocji usług prawniczych oraz realizując komunikację z klientem za pomocą dostępnych narzędzi marketingu internetowego. W pierwszej części artykułu ukazano zatem uwarunkowania sektorowe, w tym znaczne bariery prawne, uniemożliwiające stosowanie dostępnych narzędzi marketingowych w szerokiej komunikacji rynkowej. Następnie przedstawiono wybrane środki marketingu internetowego mające zastosowanie w działalności promocyjnej kancelarii prawnych, poparte przykładami ich wykorzystania w praktyce.