Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DYSKURS PODRĘCZNIKOWY. MIĘDZY TRADYCJĄ A ZMIANĄ: CASUS NIEMIECKICH PODRĘCZNIKÓW DO KLAS POCZĄTKOWYCH

Tytuł:
DYSKURS PODRĘCZNIKOWY. MIĘDZY TRADYCJĄ A ZMIANĄ: CASUS NIEMIECKICH PODRĘCZNIKÓW DO KLAS POCZĄTKOWYCH
TEXTBOOK DISCOURSE. BETWEEN TRADITION AND CHANGE: CASUS OF GERMAN TEXTBOOKS FOR FIRST GRADES
Autorzy:
Zalewska, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/418650.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Akademia Marynarki Wojennej. Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych
Tematy:
podręcznik szkolny
dyskurs podręcznikowy
władza – wiedza
school textbook
textbook discourse
power-knowledge
Źródło:
Colloquium; 2018, 10, 4; 127-142
2081-3813
2658-0365
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The school textbook is a tool for creating the identity of young generations. Its traditional formula has depleted its socialization potential. Education is facing new challenges related to the necessity of learning throughout life and the specificity of the media culture society. Polish textbooks for early childhood education have only to a small extent adapted to current social needs and modern didactic concepts. Meanwhile, on the basis of the German textbook discourse, we are dealing with a profound change process in which delegitimization of the authoritarian relationship of power and knowledge plays a key role.

Podręcznik szkolny jest narzędziem kreowania tożsamości młodych pokoleń. Jego tradycyjna formuła wyczerpała współcześnie swój socjalizacyjny potencjał. Edukacja staje bowiem wobec nowych wyzwań związanych z koniecznością uczenia się przez całe życie i specyfiką społeczeństwa ery kultury medialnej. Polskie podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej jedynie w niewielkim stopniu dostosowały się do aktualnych potrzeb społecznych i nowoczesnych koncepcji dydaktycznych. Tymczasem, na gruncie niemieckiego dyskursu podręcznikowego mamy do czynienia z głębokim procesem zmiany, w którym kluczową rolę odgrywa delegitymizacja autorytarnej relacji władzy i wiedzy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies