O WSTYDZIE W SYTUACJACH OCENIANIA SZKOLNEGO I KONSEKWENCJACH DOŚWIADCZANIA GO PRZEZ UCZNIÓW ABOUT SHAME IN SITUATION OF SCHOOL ASSESSMENT AND THE CONSEQUENCES OF EXPERIENCING IT BY THE STUDENTS
In every day school life experiencing shame by students in situations of school assessment
is a common phenomenon but not undertaken in research. Therefore, in this study
it has been shown how assessment (external and teacher’s) and student’s self-esteem, including
information about not meeting the standards and requirements existing in every day
school life, imply experiences of shame in students towards themselves and towards others.
Application of shame typology of Jacek M. Barbalet allowed not only to extract several types
of shame experienced during assessment: narcissistic, situational, aggressive, and „submissive”
but also to show the consequences of experiencing it by the assessed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00