Paulo Freire's humanistic adult education ideas were woven around his literacy 'method' that is synonymous with Conscientization. His ideas were aimed at empowering adult learners through the ability for critical thinking. He focused on critical thinking as a way of using education to rescue learners from decadent educational and political systems and making them truly human. This paper analyzes Freire's Conscientization and argues that it is more appropriate for addressing most of the challenges that confront 21st century adult education and adult learners. The discussion in this paper uses 21st century synonymously with globalization.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00