Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dwa wymiary studiowania w opiniach studentów. Rozpoznanie zjawiska

Tytuł:
Dwa wymiary studiowania w opiniach studentów. Rozpoznanie zjawiska
Autorzy:
Szyling, Grażyna
Świdlińska, Iwona
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/417799.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
Tematy:
studying
meritocratism
egalitarianism
orientation to learning aims
students' opinions
studiowanie
merytokratyzm
egalitaryzm
orientacja na cele uczenia się
opinie studentów
Źródło:
Rocznik Andragogiczny; 2018, 25
1429-186X
2391-7571
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents results of a study of students’ opinions on the issue of studying understood widely, as a socially and individually conditioned phenomenon. A description of the former has been derived from the concept of meritocratism and a discussion undertaken on its premises, whilst for the definition of the latter the psychological typology of orientations to learning aims has been applied. On the basis of the research model adopted an authorial questionnaire has been constructed and the data collected has been subjected to correlation analyses. The data obtain confirms “the diploma sickness”. There emerges a student approval for selection of various survival strategies at university and lack of unequivocal objection to dishonest behaviours. The results of the study do not allow for an optimistic approach to the possibility of a rapid “paradigmatic change” in higher education.

W tekście przedstawiono wyniki badania opinii studentów na temat studiowania, rozumianego szeroko – jako zjawisko uwarunkowane społecznie i jednostkowo. Charakterystykę pierwszego z nich wyprowadzono z koncepcji merytokratyzmu i dyskusji podejmowanej z jego założeniami, natomiast do zdefiniowania drugiego wykorzystano psychologiczną typologię orientacji na cele uczenia się. W oparciu o model badawczy zbudowano autorski kwestionariusz, a zgromadzone dane poddano analizom korelacyjnym. Uzyskane wyniki potwierdzają występowanie wśród studentów „choroby dyplomu”. Wyraźna jest studencka aprobata dla przyjmowania różnych strategii przetrwania na uczelni i brak jednoznacznego sprzeciwu wobec nieuczciwych zachowań. Wyniki badania nie pozwalają optymistycznie podejść do możliwości szybkiej „zmiany paradygmatycznej” w szkolnictwie wyższym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies