The authoress widely presents one of the concepts of creative teacher as a subject of self-realization aim. In this concept teacher is perceived as person who has to take up a difficult challenge preparing him and his students to innovative actions in personal, cultural, social and professional areas. Additionally the article raises the problem of advancement of teacher's qualifications in the self-realization competences in a system of formal and non-formal education. In the article the following problems are discussed: -defining the sources, the essence and function of pedagogical innovative work; -the idea of creative teacher and characteristic of different types of creativity: the teacher as an artist, the teacher as an inventor and rationalizer, the teacher as an innovator, the teacher as a creativity worker and the teacher as the subject of self-realization; - the problem of the education of teacher as a the subject of self-realization.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00