In this article the authors present an analysis of a social movement, which was founded at the University of Gdansk in 2009 - 'OKUPÉ' (Open Committee for Liberation of the Educational Space). Their study employs sociological concepts concerning social movements and concentrates on different aspects of the social learning process - indirectly referring to the role of active citizenship in adult education. In order to gain the insider perspective on these issues, participatory action research (sociological intervention in particular) was chosen as a methodological approach. In addition, this paper is also a record of International Student Movement networking process and its initiatives for free and emancipatory education for all.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00