Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uczenie się dorosłych w niemieckiej refleksji systemowo-konstruktywistycznej

Tytuł:
Uczenie się dorosłych w niemieckiej refleksji systemowo-konstruktywistycznej
ADULT LEARNING IN THE SYSTEMIC-CONSTRUCTIVIST APPROACH IN GERMANY
Autorzy:
Słowińska, Sylwia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/417473.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
Tematy:
CONSTRUCTIVISM
SYSTEM THEORY
AUTOPOIETIC SYSTEMS
ADULT LEARNING
CONSTRUCTING AND RECONSTRUCTING OF KNOWLEDGE
Źródło:
Rocznik Andragogiczny; 2011, R. 2011; 173-184
1429-186X
2391-7571
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper aims to give an overview of the systemic-constructivist perspective that has established in adult education discourse in Germany since the ‘90. of the 20th century. At the first the authoress draws the basic concepts of the systemic-constructivist approach: the concept of autopoiesis/ autopoietic systems, the ideas of structural coupling, circularity, contingency and viability. Then she presents the understanding of learning from systemic-constructivist perspective: it is a process of construction and reconstruction of individually created reality happened in the closed system. Adult learning has a form of the interpreting learning and transformative learning induced by external perturbation. The third part of the paper reflects on the systemic constructivist principles of the adult education that consist in making opportunities to learn and not in instructing the learners.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies