W niniejszym artykule zwraca się uwagę na rolę, jaką odgrywa edukacja matematyczna studentów kierunków ekonomicznych w przygotowaniu ich do studiowania przedmiotów ekonomicznych oraz przyszłej pracy zawodowej. W części wstępnej zaprezentowano poglądy wybranych filozofów i ekonomistów na temat znaczenia matematyki w rozwoju nauk, w szczególności – ekonomii. Następnie, w oparciu o teorię dydaktyki matematyki oraz badania i przemyślenia własne, przedstawiono cele kształcenia matematycznego, sygnalizując jednocześnie problemy związane z ich realizacją.
This article puts emphasis on the role played by teaching mathematics to students of economics department while preparing them for studying economics subjects andtheir professional work. In the introduction the views of some selected philosophers and economists on the importance of teaching mathematics in the development of science in particular economics are shown. Then on the basis of didactic theory of mathematics, research and individual reflections the aims of teaching mathematics are introduced signalling the problems of their realization.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00