Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effectiveness of the training process in the collaborative learning method

Tytuł:
Effectiveness of the training process in the collaborative learning method
Efektywność procesu szkoleniowego w metodzie kooperatywnego uczenia się (collaborative learning)
Autorzy:
Mikłosz, Małgorzata
Pyrek, Radosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/415623.pdf
Data publikacji:
2011-06
Wydawca:
Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Tematy:
cooperative learning
teaching methods
training effectiveness
kooperatywne uczenie się
metody nauczania
efektywność szkoleń
Źródło:
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie; 2011, 1(17); 139-146
1506-2635
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Abundant and extensive literature on training and employee development contains, apart from description of training methods, more and more information about evaluation of effectiveness of this process. Cooperative learning involves deepened reflection of a learner and discussion with other participants of the course. Knowledge is created during the learning process and its aim is to comprehensively process the situation. A teacher is a participant in this process, an advisor who cooperates, searches and shapes the active learning environment. The aim of the article is to present the method of cooperative learning and determine the factors that may significantly influence the effectiveness of training based on this method. The article contains theoretical remarks regarding cooperative learning process as well as the nature of factors conditioning the effectiveness of the training process.

W licznej i rozległej literaturze dotyczącej szkoleń i rozwoju pracowników coraz więcej miejsca – oprócz opisu metod szkolenia – poświęca się problematyce oceny efektywności tego procesu. Uczenie się kooperatywne przeprowadzane jest poprzez poszerzoną refleksję osoby uczącej się oraz dyskusję z pozostałymi uczestnikami kursu. Wiedza jest konstruowana podczas procesu uczenia się, jego zaś celem jest kompleksowe przetworzenie sytuacji. Nauczyciel jest w tym procesie uczestnikiem, doradcą, który kooperuje, wyszukuje i kształtuje aktywne środowisko nauczania. Celem niniejszego artykułu jest prezentacja metody kooperatywnego uczenia się i określenie czynników mogących istotnie wpływać na wzrost efektywności szkoleń prowadzonych tą metodą. Artykuł zawiera uwagi teoretyczne odnoszące się do procesu kooperatywnego uczenia się, a także charakterystykę czynników warunkujących efektywność procesu szkoleniowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies