Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój orientacji marketingowej polskich banków

Tytuł:
Rozwój orientacji marketingowej polskich banków
Development of the marketing orientations of Polish banks
Autorzy:
Płonka, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/415389.pdf
Data publikacji:
2001
Wydawca:
Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Tematy:
banki
marketing bankowy
sektor bankowy
usługi bankowe
strategia marketingowa
konsolidacja banków
banks
bank marketing
banking sector
banking services
marketing strategy
bank consolidation
Źródło:
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie; 2001, 4; 31-49
1506-2635
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest zanalizowanie sytuacji banków polskich w latach 1989-1998 i określenie rozwoju ich orientacji marketingowej. Autorka omawia niezbędne warunki do rozwoju strategii marketingowej banków w Polsce. Okres rozwoju dzieli na kilka charakterystycznych etapów, związanych z pojawieniem się określonych uwarunkowań makroekonomicznych i zdolnością dostosowawczą banków do warunków zewnętrznych. Autorka analizuje pozycję konkurencyjną banków polskich pod względem ich potencjału, specjalizacji i preferencji klientów usług bankowych w obliczu wejścia do Unii Europejskiej. Szczególną uwagę poświęca kierunkom rozwoju nowych technologii bankowych. W konkluzji wskazuje na poziom kwalifikacji personelu i poziom technologii w banku jako główne zmienne dające możliwości tworzenia wizerunku i określenia strategii rozwoju polskich banków.

The objective of the article is to present the analysis of the Polish banks' situation throughout 1989-1998 and their place in the development of the marketing strategy. In particular the paper discusses the conditions necessary for the development of the marketing strategy in Polish banks. The development period has been split into several stages, which have been characterised and evaluated in consideration of the marketing orientation. The paper also analyses the competitive position of the Polish banks in respect to their potential, specialisation and the preferences of the potential bank services customers, at the thresholds of entering the European Union. A lot of attention has been put to discuss the directions of the development of new bank technologies and their usefulness in supporting pro-customer approach with special focus on the importance of human factors in banks. The paper has been finalised with conclusions and creation of the feasibility model for the development of the technology and personnel competence in the Polish banks.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies