The following text is an attempt to indicate the difficulties that people with disabilities have to face at universities and possible solutions that should be used in the relationship between a disabled person and the entire academic community. The author pays particular attention to the group of disabled students. In the first part, the author presents a detailed characteristic of disability. Next, the author proceeds to propose eventual educational solutions aimed at supporting a student with specific disabilities in the process of learning with the use of “good” behaviors. In consequence, the author tries to show how big of an impact on the development of a handicapped young person his closest academic environment has and how, with the use of simple methods, we are able to facilitate his way to achieving his internal success and external self - how development has an enormous impact on his further path in life.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00