Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hospitality, tourism, and events industry competency model: Human resource management implications

Tytuł:
Hospitality, tourism, and events industry competency model: Human resource management implications
Model kompetencyjny w sektorze usług turystycznych – implikacje dla zarządzania zasobami ludzkimi
Autorzy:
Friedman, Barry A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/415141.pdf
Data publikacji:
2019-09
Wydawca:
Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Tematy:
competency model
hospitality
tourism
human resource management
model kompetencyjny
hotelarstwo
turystyka
zarządzanie zasobami ludzkimi
Źródło:
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie; 2019, 3(43); 101-116
1506-2635
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper addresses the implications of hospitality, tourism and events industry competency modeling on human resource management for organizations and employees. To facilitate organizational effectiveness, competency models must explicitly define knowledge skills and abilities in key jobs, link to overall organizational strategy, and align human resource management with business objectives. The Employment and Training Administration under the sponsorship of the United States Department of Labor developed the most comprehensive competency model for the hospitality, tourism and event industry. This model provides a framework that aligns recruitment, selection, onboarding training and development, performance management, total rewards, human resource planning, and even employees’ retirement in the hospitality, tourism and events industry. The paper concludes with competency model limitations and future research proposals.

W artykule poruszono problem wpływu modelowania kompetencji w branżach: hotelarskiej, turystycznej i eventowej, na zarządzanie zasobami ludzkimi na poziomie organizacji i jej pracowników. Aby zwiększyć efektywność organizacyjną, modele kompetencji muszą wyraźnie określać umiejętności i możliwości w zakresie kluczowych zadań, łączyć się z ogólną strategią organizacyjną i dostosowywać zarządzanie zasobami ludzkimi do celów biznesowych. W artykule przedstawiono kompleksowy model kompetencyjny dla branż: hotelarskiej, turystycznej i eventowej, opracowany przez Urząd ds. Zatrudnienia i Szkoleń działający przy Departamencie Pracy USA. Model ten pozwala regulować działania związane z rekrutacją, selekcją, szkoleniem i rozwojem nowych pracowników, zarządzaniem ich efektywnością, nagradzaniem, planowaniem rozwoju zasobów ludzkich, a nawet przechodzeniem na emeryturę osób zatrudnionych w wymienionych branżach. Wskazano ograniczenia tego modelu i podano propozycje dalszych badań w tym zakresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies